Obserwatorzy

czwartek, 7 kwietnia 2011

Dama w kapeluszu

Pośród wszystkich pamiątkowych zdjęć jakie posiadam jest jedno, które szczególnie lubię.  Z tej starej fotografii zerka na mnie prawdziwa przedwojenna dama w kapeluszu. To moja babcia – Tekla ze Smerkowskich - mama mojego taty.  
Niestety nie pamiętam jej zbyt dobrze ponieważ zmarła, gdy byłam małą dziewczynką. Jedno wspomnienie o niej jest jednak wciąż żywe. Pamiętam gdy będąc prawie pięcioletnim brzdącem nauczyłam się jeździć na rowerze  i nie zważając na nic szalałam na moim bordowym dwuśladzie. Pewnego dnia niestety nie wyhamowałam w odpowiednim momencie i wpadłam do przydrożnego rowu. Kiedy obolała chciałam się z niego wygramolić zobaczyłam nad sobą zatroskaną twarz babci. To cud, że akurat wówczas przy mnie się znalazła. Mieszkała prawie dwa kilometry dalej, a wtedy kiedy potrzebowałam pomocy pierwsza znalazła się przy mnie. Nie nosiła już kapeluszy, na głowie miała zazwyczaj zawiązaną chusteczkę i taką ją znałam. Dopiero po wielu latach od jednej z moich ciotek dostałam w prezencie tę fotografię babci i wtedy poznałam – młodą, nieco poważną, damę w kapeluszu… i taką ją zachowam w pamięci.
Pozdrawiam wszystkich ciepło.

2 komentarze:

  1. Piękne wspomnienie babci i urocza dama :)
    Czy jesteś pewna , że to przedwojenne zdjęcie ? Hmm , wygląda na starsze , a wskazywał by na to strój , przed wojną panowała już zupełnie inna moda (oczywiście przed II ) Ten strój pasował by mi do okresu z przed I Wojny Światowej .
    Ściskam mocno i dziękuję za dodanie kolejnej uroczej fotografii , bardzo lubię je oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Duszko" oczywiście masz rację. Pisząc -przedwojenne - chciałam po prostu podkreslić, że jest starsze niż te poprzednie. Po Twoich odwiedzinach zadzwoniłam do taty, żeby ustalić w miarę dokładnie datę wykonania tej fotografii. Według naszych ustaleń może być to rok 1908, tak więc zdjęcie na pewno ma już 100 lat. Dziękuję za odwiedzinki i ściskam Cię mocno.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję pięknie za każde dobre słowo pozostawione w moim Zaciszu:)))